Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2007 16:12 - Коледата невъзможна или колко весели са празниците, като са ти взели парите за подаръци
Автор: fro Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4982 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 21.12.2007 15:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Прочетох този постинг на babalog за телефонните измамници, та се присетих за моя сравнително скорошен случай. Попаднаха на доверчивата ми баба. Глас от телефона ревейки и обяснил как е блъснал дете при шофиране, детето е в Пирогов, а пишман шофьора- арестуван. Баба ми (незнайно защо) решава, че този отсреща е приятелят ми и почва да се тръшка и реве. Случайно озовала се около телефона, взимам слушалката от изпадналата в паника моя баба и чувам отсреща как ми диктуват телефон на адвокат Стефан Попов- 087 7 89 21 57. 
    Направих грешката, без да помисля първо, бясна да звънна от джиесема си на въпросния телефон, съобразих по някое време, и затворх преди човека отсреща да ми вдигне. Явно на него му се е отразило като пропуснато обаждане, защото минута по- къснно звънна на телефона ми да ме пита защо съм го търсила. Стиснах зъбки и обясних, че звъня по случая с приятеля ми, който е в ареста за блъснато дете, той ми е дал този телефон за информация, разбрала съм, че му е адвокат и т.н.
    "Адвокатът" първоначално явно не загря за какво става въпрос, но бъро влезе в роля и много вещо ми обясни, как на блъснатото дете му е нанесена средна телесна повреда, какво точно наказание се предвижда за това престъпление. Охках и ахках на равни интервали и това явно насърчи тоя отсреща да продължи с обясненията-  как до 1 час трябвало да дам 3 500 лв., за да освободя приятеля си от ареста, това било компенсация, която родителите на детето искали, за да не предявяват обвинение и пр. безумия. Закахърих се пред мошеника откъде ще намеря тези пари, пък и толкова бързо, и той впрегна целия си ораторски талант да ме убеди колко спешно и фатално ще е, ако не успея да реагирам бързо. Убедих го, че ще измисля нещо до час и се разбрахме пак да се чуем.
    Звъннах на 166, които ме прехвърлиха на съответното районно. Обясних случая, както и че съм уговорила среща с мошеника в близкия час и нещо. Казаха ми веднага да дойда при тях. По пътя "адвокатът" пак ми звъня да ме пита измислила ли съм вариант за парите, обясних му, че сега отивам да ги взема и се уговорихме да се срещнем след 45 минути пред едно кино.
    Като пристигнах в РПУ-то, една много любезна девойка ми обясни как тя ще дойде с мен, заедно с още 2-ма цивилни полицая, а други двама ще се мотаят около киното в засада. Уговорихме се, да опитам да вкарам мошеника в киното, където вероятността да избяга е минимална. Така и стана, тръгнахме към мястото на срещата, междувременно "адвокатът" ми звъня още поне 5 пъти, описах му се как съм облечена, той отказа да опише себе си, каза, че той ме разпознае, после обясни, че е в 05-то РПУ, където оправя документите за освобождаването на приятеля ми и понеже нямало да смогне с времето, изпраща един свой служител пред киното да вземе парите. Поисках да дойда с едно такси направо в 05-то РПУ да му дам парите на него лично, но той отказа под предлог, че началника на полицията не трябвало да разбира за освобождаването на приятеля ми?!?!?!?
    На няколкостотин метра преди киното избързах напред, полицаите забавиха ход и така сама пристигнах на срещата. Нямаше никой, "адвокатът" отново ми се обади да ме пита чакам ли вече и ми обясни, че неговия човек всеки момент щял да дойде. Междувременно на около 100 метра от мен, леко прилепен към една ограда се мотаеше някакъв мъж с чадър, около 45 годишен, който усилено разговаряше по телефона и честичко попоглеждаше към мен. Явно искаха да се уверят, че наистина съм сама. След около 15 минути и още позвънявания, човека с чадъра, когото наблюдавах с крайчеца на окото си, се приближи към мен и се представи за служителя на адвокат Попов. Разиграх един малък театър колко ми е притеснено за детето и го заразпитвах за информация. Той обаче ме отряза, като ми обясни, че не бил в течение с детайлите, да си разговарям с адвоката, той бил дошъл само за парите. Заоглеждах се притеснено и му обясних, че искам да дам парите вътре, където няма толкова минувачи. Съгласи се, предложи ми да седнем "на кафе" и влязохме в киното. Насочих се към касите, както се бяхме разбрали с полицаите. В този момент на "служителя" му зазвъняха 3 телефона едновременно. Почна да говори, заоглежда се видимо разтревожен, помоли ме да го извиня за една минутка и се заизнизва към изхода, където го сгащиха служителите на МВР. Стана ми смешно как сам се издаде, преди някой нещо да го е питал: "Ама аз нямам нищо общо".
    Та по този случай си направих няколко извода: Хората са изкючително пасивни - в РПУ-то ми казаха, че само миналия месец в района са изгърмяли 4-ма възрастни по подобна схема. Почти всичките ми познати са попадали на телефонните измамници, никой обаче не си е направил труда да звънне в полицията и да подаде сигнал. Ако част от тях поне го бяха направили, може би някои от наивните старци, дали спестяванията си на измамниците, щяха да прекарат едни по- весели празници.
   


Тагове:   невъзможна,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - поздрави
17.12.2007 17:39
за адекватната ти реакция!
цитирай
2. анонимен - По описаната случка проличава, че ...
17.12.2007 18:02
По описаната случка проличава, че "мулето" не е било само. Имало е още двама-трима съгледвачи поне, които да го пазят и наблюдават. От една страна да гледат за цивилни полицаи, от друга съдружника да не ги изпързаля, че нищо не е получил. Дано са ги хванали и тях.
цитирай
3. fro - Бенра, благодаря! Анон 2, така, ...
17.12.2007 20:17
Бенра, благодаря!
Анон 2, така, както ги смятах, в схемата са поне 3-ма.
цитирай
4. mismatched - ~
17.12.2007 20:38
на мен ми се случи преди време да потърся помощта на полицията при един инцидент (въпреки че не беше от подобно естество) и не останах разочарован - дори напротив - силно и приятно изненадан.

поздравления за проявената инициативност. направила си нещо наистина достойно и хубаво.
цитирай
5. miroslavavramov - Съвременните комуникации създават нов вид измами.
18.12.2007 10:03
Поздравления за гражданската позиция. За съжаление измамниците нападат нашите баби и дядовци, за които не са запознати със съвременните комуникации и живеят още в 20ти век. Нестига че държавата го обра легално и им отреди да живеят в мизерия, а и брутални мошеници доограбваткаквото е останало. Трагично!
цитирай
6. soho - След като прочетох поредната та...
18.12.2007 11:15
След като прочетох поредната такава история реших да звънна на моя дядо и да го предупредя. Оказа се, че вече два пъти са му звъняла за някви пратки да взима и тн, ама той ги резнал и затворил телефона :))) Дано само не се изпипат повече...
цитирай
7. анонимен - и мен ме излъгаха, макар че
20.12.2007 12:52
съм на 70 години. Само че за ваучери. Тогава и през ум не ми мина да се обадя на полицията. Почувствах се виновна и конфузно си замълчах. Вече няма да ми се случи. Обещавам!!!
цитирай
8. анонимен - Страхотно написано,
20.12.2007 15:19
и какъв късмет, че си била на точното място в точното време, и че си смело момиче!
Само така!

Поздрави,
Bambiliana
цитирай
9. galinabg - Браво,Фро!
20.12.2007 20:41
Въпреки че до края очаквах полицаите да са предупредили измамника....:)))))Слава Богу, този път са си свършили работата!
цитирай
10. fro - :)
21.12.2007 03:22
Благодаря ви на всички за хубавите коментари!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fro
Категория: Лични дневници
Прочетен: 69618
Постинги: 8
Коментари: 57
Гласове: 1243
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930